Size Uygun Açık Bir Pozisyon Söz Konusu

16:41

Oysaki her şey çok güzel başlamıştı... Kepler atıldı, tez yazıldı bitti üstüne 40 gün 40 gece kutlamalar yapıldı, diploma hazır olsun ellerde tutulsun diye hayaller kurulmaya başlandı. 


Mayıs ayından beri iş arama süreci devam eden birisi olarak, her sabah ilk yaptığım şey maillere bakmak, ardından pozisyonlar kapanmış mı diye başvurduğum 30 farklı yeri tek tek kontrol etmek, ardından yeni ilan var mı diye internette fink atmak, yeni ilan varsa başvurmak, yoksa işime kaldığım yerden devam etmek.


Danışmanlık firmaları sağ olsunlar her hafta 3-4 kere arayıp;
 - size uygun açık bir pozisyon söz konusu
demekteler. Adres servis vs detaylara girildiğinde ise bana uygun olmadığını söyleyip reddetmek zorunda kalıyorum...


Bu son cümleyi okuyanlar "resmen yağıyor iş teklifleri kızım ama sen beğenmemişsin" diye buram buram kendine güven kokan cümlelerle çıkılan bir yolculukta olduğumu zannetmeyin...


Yaklaşık 1 hafta önce yeni evime taşındım ve lokasyon olarak toplu taşıma araçlarına oldukça uzakta yaşamaktayım. Mümkünse çevremdeki firmalarda ve servisi olan firmalarda sürece devam etmek istiyorum.


ve görüşmeler:

varan 1:
"muhtemelen bulunduğum şehirde profilime ve kariyer planıma en uygun iş gibi görünmektedir, açık bir pozisyon için başvurduğumun ertesi günü mülakata çağırılırım, gittiğimde nedense insan kaynaklarındaki yetkili arkadaş bana çalıştığım işyeriyle, ortamla, maaşımla, projelerin gidişatıyla ilgili sorular sorar, ilandaki pozisyonla ilgili konulara pek girmez, arkadaşın bu bilgi toplama hevesi fark edilince kaçamak cevaplarla bu sorular geçiştirilir, son yıllarda kurumsallaştı diye bildiğim bu firmalar da gözümden düşer"


Sonuç:


Başvurulan açık pozisyonlardan en çok istediğim firmadan arandım. Firmanın CEO suna kadar çıktım. Sürecin hızlanmasını ve olumlu bir sonuç ile geri dönmelerini beklemekteyim...

Ocakta pırasa pişiyor, çeyrek çay bardağı ölçüsündeki pirinçleri atmaya gidiyorum...


You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts

Flickr Images

Bumerang - Yazarkafe