Çünkü Başak Burcu Kadınıyım

22:51


isteklerim arzularım bitmez. Sürekli bir şeylerin pesinde koşar ve asla tatmin olamam. illa bir şey eksiktir, kötüdür, sinir bozucudur. tüm güzel şeyleri silecek kadar da öne sürebilirim bu negatifliklerimi. bir sonraki adım her zaman kesin, çok daha iyidir. bir üst basamak ise hep "olması gereken"dir. olan bitenler yüzünden sürekli bunalımda; depresif hallerim ve pesimist yaklaşımlarım ile ya hayatınızı zehir eder, ya da sizi terapist ederim.

Kendi bünyemde sessiz, kuruntulu ve genelde dalgınımdır. Sizinle konuşurken çoğunlukla kafamdan başka şeyler geçer.

İlişkilerimde romantik olmaya çalışır, içmeyi pek bilmem. hele de moralim bir şeye bozuksa, -ki genelde bir şeye bozuktur- en son içmeye gidilecek kişiyimdir. bugün deli gibi içmek istiyorum dersem bilin ki 30luk bile içemem…

Birisine kızdım mı dünyayı dar eder ama niçin kızdığımı asla açıklamam, karşımdakinin bunu anlayacak kadar düşünceli ve zeki olmasını beklerim. Karşımdaki hala neye kızdığımı anlamazsa, daha çok kızarım. Çok çok kızdığım zaman ise, o insan birden gözümden düşer, ve ona açıklama yapmakla zaman kaybetmektense sakin bir gülümsemeyle sessizce dönüp giderim… aslında tam tersine kılı kırk yarma özelliğimden dolayı içimde her zaman kopan fırtınalar, batan titanic'ler vardır... üzerimde bulunan genel bir hüzünlü havanın hem bu bitmeyen iç hesaplaşmanın ağırlığıyla, hem de sonbahar çocuğu olmamla alakası olsa gerek… o iç hesaplaşmalar var ya...uyku uyutmaz, canından bezdirir… ama sonunda, insanların karşısında kendinden emin, biraz da kendini üstün gören bir tavırla dikilmemle sonuçlanır, bunun bedelini bir çok uykuyla ödemiş kendimi en büyük mahkemede yargılamış ve bunu hak etmişimdir. bu yüzden de oldukça soğuk ukala kendini beğenmiş olarak algılanırım. yalnız kalmaya bayılır... kendimi çok severim.

genellikle yaptığım değil, yapmadığım şeylerden pişmanlık duyarım. beni hak etmediğini düşündüğüm adamı bırakın öpmek, ona elimi dahi tutturmam. plan delisiyim. hayatım şuan yaşadıklarım, ileride yaşayabileceklerim, yaşanmaması gerekenler üstüne çeşitli planlarla örülüdür. bazen spontane yaşayamamak adına sorun yaratsa da her durum karşısında tepkimeye girebilecek bir a, b, c, d... planımın oluşu hayatta daha da bir güvende hissetmeme neden olur. ayaklarım fazlasıyla toprağa basar.

ideallerim çoktur, bu idealler için de keskin kararlar alıp etrafın canını yakmayacak türden hırsla çalışırım.

özel hayatım çok özeldir. kolay kolay giremez kimse bu hayata ancak çıkartılacaksa da birileri bu hayattan hiç gözünün yaşına bakılmaz.

hayatımda değer verdiğim kişilere hizmet etmekten asla gocunmam. zaten hayatıma aldığım herkes -ki bu "herkes" in sayısı da sınırlıdır.- değer görmeye layıktır. çünkü bu insanlar başak kadınınca birçok sınavdan ve sorgulamadan geçirilmiş ve bir başak kadının hayatına alınmaya hak kazanmışlardır. onlar için imkanlar dahilinde yapamayacağım şey yoktur.
laf olsun diye arkadaşlık kuranlardan, seda sayan gibi her gördüğüne " canım arkadaşım, yüreği çok güzeldir." diyenlerden olmadım hiçbir zaman. dürüstlük anlayışıma uygun değil. hayatıma ya kendi kriterlerime uygun kişileri alır/ girmesine izin verir ya da yalnız kalmak pahasına da olsa hiç almaz, mesafe koyarım. kuru kalabalıktan hoşlanmam. bu nedenle asosyal yaftasını yerim ama önemi yok!

Ortam yoktur. hep en uçlarda gezinir, uçlarda gezinen ruhsal durumlarımdan birisi aşırı mutluluk halidir. kötü olduğuma ,surat astığıma ne kadar şahit olduysanız mutlu, neşeli olduğuma da o kadar şahit olursunuz. bir sevgi kelebeği modunda oradan oraya uçar, şen kahkahalar patlatır ya da hiç gitmeyen kocaman gülümsemelerim eksik olmaz suratımdan.

diyelim ki acı çekiyorum. ki bununda hakkını veririm. bunun içinde hakimin, avukatın ve sanığın tek bir kişi olduğu mahkemem vardır. orada yargılarım kendimi. acı çekmeye mahkum mu ettim, cezam neyse çekerim. ama bu öyle böyle bir ceza değildir. kantarın topuzu kendim için her daim fazla kaçar. kendimi " evet şu anda hissediğim şey beni öldürmeli. " noktasına getiririm. yani dip noktası. her an her dakika acıyla yüzleşir, böyle böyle kendi içimdeki acıyı içselleştirir, normalleştirir, kendimi tam anlamıyla kaybettiğim böyle bir dönemde dahi mantığım işler vaziyettedir ama aksi gözükür genelde.

genelde her işlerimi kendim yapmaya alışkın olduğumdan en uç noktada beni musluk değiştirirken bile görebilirsiniz. bir de duvar kağıdı döşemem ya da sandalye boyamışlığım dahi var...

iyi yemek yaparım. aç kalmazsınız. aç kalmadığınız gibi güzel yemek yersiniz. Her gün başka yemek yersiniz.

okuyan, araştıran, bilgiye aç hatta bilgiye susamış, yeni bir şeyler öğrendiğinde keşfettiğinde çocuk gibi sevinen kadınım. her şeye ilgi duyabilirim... sürekli bir şeyleri merak eder, bik bik soru sormadan duramam.

normalden haz etmem. anormali arar ve bulmakta hiç zorlanmam zaten. böyle garip şeyler ya da çözülmesi zor kişilikler hemen ilgimi çeker. onları alır ameliyat masasına yatırır, açar uzun uzun inceler, analiz eder. sonunda ya ameliyat masasında bırakır ya da iyileştiririm.

tek düzelikten hoşlanmayışımı ve her daim değişiklik isteyişimi de buraya eklemek lazım. bunu sıkılgan olmama bağlıyoruz. Her şeyden çok çabuk sıkılır, sabırsızımdır. istediklerim hemen olacak…

özel zamanların dışında ufak tefek sürprizler yapmaktan çok hoşlanırım. sabah geldiğinizde masanızın üzerinde gördüğünüz çokoprens i benden başkası koymaz.

kendimi şımartmayı da severim ama çok nadir yaparım çünkü gözünün yaşına bakmadan kendini yerden yere vurabilecek kadının tekiyim. başak kadınını unutmak imkansızdır. eleştirir, detaycı, mükemmeliyet çiyim.

evet eleştiririm, ama ne yazık ki söylediklerim doğrudur. evet çok sakin sayılmam. evet ayrıntılara takılırım, ama bu en çok senin işine yarar. evet bir jullet, bir aslı değilim belki ama, çıldırtan hatun triplerim yoktur.

"yoruldum.. yıprandım.. tükendim.."

evet evet. durmadan, yorulur, yıpranır, tükenirim. hayat şartları yüzünden mi peki?

hep kendi manyaklığımdan. en basit olayları bile, olabilecek, olamayacak, olayazabilecek her haliyle kafamda düşünüp durduğum için... en basit olayları bile kafamda binbeşyüz kez, binbeşyüz farklı senaryoyla oynattığım için... bir de, her kadının doğası olan ayrıntıcılık, başak burcu olanında on ile çarpıldığı için... yorulmasam bir garip olur zaten, yıpranmasam acayip kaçar, tükenmesem ayıp ederim. o yüzden nasıl bu kadın böyle oluyor diye düşünmeyin. Doğam bu. bir müddet sonra alışacaksın zaten, ya da ben öyle umuyorum..

bak bunları der bu kadın ama asla "bıktım" ya da "usandım" demez. bıkmayacağımdan değil, bunu kendime yediremeyeceğimden. eğer bir mevzu canımı sıkıyorsa, bir şekilde ondan kurtulur, ya başımdan savar, ya kimseye hissettirmeden çekerim kendimi o meseleden. ama, içinde bulunduğum, içinde bulunmaya tahammül edebildiğim bir olay için hiçbir vakit "bıktım artık" demem. diyemem.

en yakın arkadaşım, farkında olsam da olmasam da, çoğunlukla bir başka başak burcu kadınıdır. çünkü kendi yaptıklarımın mantığını bir tek kendimden olan diğeri anlar. çok farklı hayatları idam ettiriyor olsak bile...

ikiyüzlülükten nefret eder, kusursuz olmasam da kusursuzluk arar, başkalarına güvenemediğim için kendi işimi kendim yapar, kimsenin işini kendim gibi düzgün ve iyi yapabileceğine inanmam. temiz, düzenli, disiplinli ve dakik biriyim. çok kızdığımda ise tersleyerek ya da azarlayarak cevabımı veririm. özür dilemekten hoşlanmam, öyle üstü kapalı özür dilerim ki, fark edemezsiniz.

ayrıntılara dikkat eder, hiçbir şey gözümden kaçmaz. içten pazarlıklı değilimdir. sade ve derli toplu giyimi sever, sır küpü ve pek kıskanç değilimdir. kültürel faaliyetler benim içindir. tiyatro, konserler, kitaplar. başkalarının beni eleştirmesine dayanamaz ama kendi kendimi çok acımasız eleştiririm. aradığım partneri bulduğumda ise karşımdaki kişinin bütün dertlerini yüklenir, çok sadığımdır. duygusal yapım kontrol altındadır ama kalpsiz değilimdir, çok hoş, sevecen, cömert biriyim. sessiz cesaretim ve sorumluluk duygum ile iyi bir eşim. sağlıklı beslenme taraftarıyım.

her şey kusursuz olsun, mükemmel olsun; her işim tam olsun, düzenli olsun, saatinde olsun. her insan benim istediğim gibi olsun, benim doğrularıma "doğru" yanlışlarıma "yanlış" desin. İstanbul çarpık yapılanmasın, binalar estetik olsun, sokaklar simetrik olsun. bunların yanında her şey gerçekçi olsun, mantıklı olsun, bir bir daha iki etsin.

alıngan, inatçı, içli, ama kolay kolay kin gütmem, intikam planları yapmam, bir kese kağıdı çilekle bile tamir edebilirsiniz kırdıklarınızı. tabi bu gelin canını yakın o sizi affeder demek değildir, sadece oyunlarla ve bilindik kurallarla işim olmaz, o kadar…

Zor kadınım, zor. Dışımdan dilimi törpülemişsem bile içim sürekli bik bik eder.

saç tokaları, takılar makyaj malzemeleri dizilmiş, sıralanmıştır. bir de çok zor aşık olur, mükemmeliyetçilikten mi, soğukluktan mı, manyaklıktan mı, çözemedim. en sevdiğim eşya, fincanlardır. mutfak eşyalarıdır, ıvır zıvır sayılabilecek her şeydir. fotoğraf albümleri, eski günlükleri, gençlik/çocukluk hatıraları kutulanmış, ayrılmış, itina ile bakımı yapılmıştır. her zaman ders notları istenecek ilk, birlikte ders çalışılacak en son kişiyimdir.

düzenlidir derken kendi düzenleri söz konusudur. öyle annesel bir derli topluluk değil. nesnelerin yerleri vardır bakana dağınık gözükebilir ama onun yeri orasıdır bana göre.

aşk kadınıyım, dünya öncelikle aşkla döner benim için.

hem kendime hem de çevremdekilere kendi abuk subuk manasız takıntılarım yüzünden hayatı dar ederim. gücü sever, güçsüz olmaktan nefret ederim.

işinde gücünde hiçbir zaman yeterince iyi olduğunu düşünmez, her zaman daha iyisini yapabileceğini düşünüp, yaptıklarımdan tatmin olmam. ama yine de hiçbir şey yeterince iyi değildir. sezgilerim çok güçlüdür. özellikle kötüyü sezme konusunda ayrı bir deham vardır. koklar, beğenmez, çeker gider hiç uğraşmam öyle değiştireyim düzelteyim...nasıl olsa mükemmel diye bir şey vardır (kendinden mükemmel olmasın), aramaya devam edilmelidir.

yıllarca aynı kişiyle çıkabilir, konuşabilir, sevebilir, dahası aşıkta olabilirim. noktasal titizliğim vardır, titizliği temizlikle ilgilidir, aşkta filan titizlik aramaz. kitap okumayı sever, kütüphaneye uğrar, ilişkilerim uzun sürelidir ama bir anda biter. yalandan hastalanma, hastalık yaratma gibi konularda rakiplerimi tek geçerim. titizim ama hayatım konusunda. ilişkilerimde ince eleyip sık dokurum. Sevmelerim çok zordur ama sevdiğim zaman ömrüm boyunca hayatımda yer alırsınız. sürprizlere bayılan kadınım. genelde hayatımı planlı yaşamama rağmen tam ihtiyacım olduğu zamanda yapacağınız küçük bir sürpriz, alacağınız küçük bir hediye beni dünyanın en mutlu insanı yapmaya yeter.

aşk hayatım mantık üzerine kuruludur. sadece inanıp güvenmek isterim .fiziki yapıya kapılarak birinin arkasından gitmem. mantığımı kullanır ama mantık ilişkisi de kurmam. aşık olmam gerekir.

başak kadını neşeli, iyi niyetli, okumaya, bilgiye, edebiyata meraklı olmasına rağmen, aslında kendine pek güvenmeyen bir tiptir. belki de kendilerini tamamlayacak birine ihtiyaç duydukları için kişilikli, kendilerinden daha güçlü erkeklerden hoşlanırlar.

başak kadınları mükemmel erkek isterler ama siz de bilirsiniz, kimse mükemmel değildir! onlara aşık olan çoktur genellikle; ama onlar kolay seçebilen tipler değillerdir. ancak seçimlerini yaptıklarında buna sadık kalır ve o erkeği her bakımdan mutlu etmeye çalışırlar. karşısındaki kişiyi inciteceğini bilse bile açık sözlü olmayı tercih eder. Başak kadını dürüst ve açık sözlüdür, bu yüzden karşısındaki erkekten de aynı türden bir davranış bekler, kendinden bir şeyler gizlendiği hissine kapıldığında da o erkeğe artık bir daha güvenmez. yani onun güvenini geri kazanmak imkansız olabilir.


tanıştığınız andan itibaren daha kolay ve düzenli bir hayata sahip olursunuz, sizin adınıza her şeyin en iyisini ve en uygununu bulabilme özelliğine sahiptir. sıkıcı değildir ve her gün başka bir yönünü keşfedersiniz, sizi her zaman nasıl eğlendireceğini bilir. hassastır, ilgi bekler, sevilmeye bayılır. ilişkileri kesinlikle lay lay lom olmaz dalga geçilecek bir kadın değildir, ilişkileri ciddi olur ya da hiç olmaz bu sebepten ötürüdür ki hayatlarına girecek erkek sayısı sayılıdır. erkek arkadaşı duygusal yönden demir gibi sinirlere sahip olmalıdır.

sessiz, sakin, dürüst bir kadındır, mesafeli ve belli etmese de ince ruhlu ve duygulu biridir. inatçılığı vardır. çok iyi bir eş ve anne olurlar.

başak burcu kadınının teni hassastır, beslenmesine dikkat edilmelidir, genelde protein deposu buğday ürünleri güzel sonuç verir...

etkilemek istiyorsan dersini çalışmış olman lazım. başak burcu kadını zaten başlı başına bir düşünce balonu, bunu biliyoruz artık. titiz mitiz. ayrıca kendisi "beyaz atlı prens" konseptinin gerçek olmasını en çok dileyen kadınlardan. sen başak burcu mensubu bir kadını etkilemek istiyorsan, o düşünmeden onu düşünmen lazım.

başak dediğin hatun zor sever ama sevdi mi de zor vazgeçer. sallamıyor gibi yapabilir ama bu onun için ölümdür. senden hoşlanıyorsa bir şekilde civarında olmaya çalışacaktır. anaç davranır, önünü kapat der, ateşine bakar gerekirse. zaten her şeyden bir parça bildiği için her konuda yardımcı da olmaya çalışır…

iyi arkadaştır ama sırları sadece saklamak istediği zaman saklar. evet, kesinlikle dışarıdan soğuktur. evet kesinlikle içerisi çok sıcaktır. destek olur, korur. bir gün evvel tanıştığı insan gecenin 3'ünde arayıp "kendimi kötü hissediyorum" falan derse, yardım etmeye gidebilir mesela. en azından elinden geleni yapmaya çalışır.

başak kadını, kendisiyle anlaşabilenler için bir cevherdir. anlaşamayanlar ve onu anlamayanlar içinse direkt nefret çeken birisidir. ortası zor.

You Might Also Like

11 yorum

  1. ahh bu başaklar..çok güzel yazmışsın..12 eylül ve başak burcu olmamdan mütevellti ben çok çekiyorum..:((

    YanıtlaSil
  2. bende...ama memnunum...dünya'ya yine gelsem başak kadını olmak ısterdim...

    bende ağustos başağıyım daha da kötü...

    YanıtlaSil
  3. dilerim peşinde koşacağın istekler,
    hiç bitmez..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. aynen beni yazmışsın ya :)

    "ve ona açıklama yapmakla zaman kaybetmektense sakin bir gülümsemeyle sessizce dönüp giderim…"

    5 6 yıllık arkadaşlarımı bırakmak üzereyim , sessizce

    YanıtlaSil
  5. şşş adsız;

    arkadaşlıklar bırakılmaz...

    döverim

    YanıtlaSil
  6. selam ben senay, gercekten super bir blog, eger facebook veya twitter varsa eklemek isterim...

    YanıtlaSil
  7. Okudukça, AAAA Ben!! Oluyorum. Çok güzel anlatmışssınız. Başak burçlaro psikolojik açıdanda çok hassas ve depresyona yatkın tiplerdir. Eklemeden edemeyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. Valla öyle bı yazmışsin kı alıp bunu cv niyetine kullanabilirim yani.Bende bı başak kadınıyım ve okurken kendimi resmen yeniden tanıdım, hatta yuh yani tanışıyor muyuz falan oldum.Çok harika bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Ne mutlu bana...

    bu yorumlar bana yeniden yazı yazdıracak...

    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Kendim bir Başak Erkeği olarak kız arkadaşımın da Başak Kadını olduğunu söylemek istiyorum. Yazdıklarınızın her satırını hem kendimde, hem kız arkadaşımda buldum, hem de defalarca. Bu yüzden bu yorumu yaparak hem sizin yüzünüzü hem de be benim güldürmüş olduğunuz yüzümü görmenizi istedim. :) Selam ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. basak burcu ıkı ablam var..çok affedıcıler.kendılerıne kımın dost kımın dusman oldugunu bır turlu cozemıyolar.ama iyidirler.sadece sızın yaptıgınız temızlıkte mukemmelıyetcıdırler.dıl uzatmayı severler ama arkada bıraktıgı tozları gormedden ;) yınede severız kendılerını..dengelı degıller pek.ama yerı geldgnde çok ıyı alttan alırlar yuregnz sızlar.şımatmak ıstersınz

    YanıtlaSil

Popular Posts

Flickr Images

Bumerang - Yazarkafe